Monday, November 29, 2010

GEMUK

Baby kalau montel memang ler cute.. tapi kalau org tua.. MasyaAllah..

Gemuk @ Obesiti

Eeee.. takut nyer aku.. bukan aku takut pe.. cuma aku takut orang da tak kenal ngan aku..Dulu aku kurus betul.. cuma 40 kg.. sekarang nie da mencecah 55 kg..ha ha..da naik berapa tu..Masa anak dara maintain jer..makan banyak pun tak jadi masaalah.. sekarang nie makan sikit pun badan cepat tul naik.. kenapa hah..??

Malas betul ler nak berdiet.. makin aku diet.. makin menjadi3 selera nak makan..jeling- jeling kat sebelah nie si Ucu Raihan lak bukak Blog Pic yg byk pasal mkn2.. eee tak tahan aku.. Ucu cepat tutup Blog tu.. Cepat.. sebelum aku nak macam- macam..( hmmm..tak leh nak salah kan dye gak.. memang nafsu mkn ku yg tak leh terkawal..)

Makan Virsi diet kata si Ucu..ha ,yer lah tu.. bak sini ucu menu yg ucu ckp tu.. yg kalau kita mkn byk pown kite tak akan gemuk tu.. bak sini ucu.. cepat.. angah pun nak kurus jugak.. waaaa..

Ade orang tak risau pun badan dye gemuk.. tapi aku lak risau jugak..Orang2 Malaysia nie ramai tul yg GEMUK yer..Toleh kiri kanan ade orang GEMUK.. tengok kat sebelah ade jer orang GEMUK.. KAH ka ka.. saje jer nak wat lawak.. Jangan mare yer..

Bersyukurlah kite yg hidup di bumi bertuah nie..yg terlalu mewah dengan makanan..yg rakyatnyer mati bukan kerana kebulur tak makan tapi mati kerana terlebih makan.. he he..

Mulai hari ini aku nak makan makanan sihat.. lebihkan sayur n buah2han dalam menu harian ku..Menu seimbang lah katakan.. Kawan- kawan tegurlah aku yer kalau aku makan benda2 yg berkolesterol tinggi tu..biar lah kite same- same sihat n menawan yer.. he he he..

No comments:

Post a Comment