Friday, September 9, 2011

Hutang..bayoo lar utang weiii...

Ade kala kite terpaksa luahkan kat cni... sbb tak daye dah nak berckp.. tak perlulah org yg bgi utang nak mintak berkali2 dan ckp nak blk duit dye...
Sendiri mau ingatlah.. dah kate hutang kena lah bayar.. lain lah kalau sedekah..memang tu tak yah bayar..
Masa dtg berutang berjanji.. nak pakai kejap jer..nanti dpt gaji bayo.. tunggu2 tak bayoo jugak..takkan nak kena ckp.. malu lar nak mintak2 weii..
Aku tengok org yg diberi utang lebih byk berbelanja..hidup pun bermewah2.. tapi saje jer liat tak nak bayoo..tu memang sengajakan... lain lah memang betul2 susah..aku tak kisah.. ini hidup melaram mengalahkan kite..mane tak benggang..
Aku nie bukan kedekut..berkira.. kalau aku kedekut aku tak bgi pijam org duit..buat pe..tapi tu lah mulut org ..aku da bgi pinjam duit pun masih kate aku kedekut.. lain kali jgn dah pinjam ngan aku.. sekeh kang..
Ade tu.. bulan nie bayooo..bulan depan pinjam lgi.. tak habiss- habiss.. ade tu bayoo separuh jer..yg separuh lgi tak payah bayoo.. entah lah.. tapi yg lgi parah..tak nak bayoo2...
Sedarlah.. tak guna kalau kite wat amalan hari2..siang mlm.. tapi utang sengaja tak nak bayooo..
Tu jer nak ingatkan...

No comments:

Post a Comment