Sunday, July 7, 2013

Dugaan apa kah ini..




  Pagi Rabu 3 Julai 2013 ... dlm perjalanan ke Perpustakaan, hati rasa tak sedap..aku teruskan pemanduan.. tiba di tempat keje..mula2 mesti pandang pintu.. dlm kereta lagi dah nampak kelainan..pintu terbuka..Oh mungkin Aswera rakan sekerja ku yg dtg dulu..Eh!! tapi kenapa Moto dye tak der..Takkan Aswera pegi kerja berjalan kaki


Aku perhatikan..pintu terbuka..Gril pun terbuka..aku melangkah ke Pintu dengan debaran..memang sangkaan ku benar belaka.. Perpustakaan ku di ceroboh.. aku perhatikan setiap sudut.. PC aku dah hilang..sedih hati ku..aku periksa setiap sudut.. selepas Aswera dtg baru ku tahu Laktop dye pun hilang.. Aku jadi lemah..Aku call en Harun..dye suruh wat report Polis.. aku tunggu kedatangan En Harun.. kemudian kami wat Report Polis di iringi En Harun dan Zamri..


Ya Allah Aku di duga lagi.. Aku lemah aku tak mampu nak tangggung berseorangan.. terimakasih pada teman2 yg memberi sokongan..terimakasih En Harun, Zamri, Marhana, Suzana n Kak jumayah yg sudi dtg bertanya khabar ku..sesungguhnyer kalian memberi kekuatan kpd ku..

Ya Allah dgn segala mcm dugaan n cabaran di cni..adakah aku mampu bertahan..aku tak tahu apa yg akan berlaku lagi di masa akan dtg..Aku hanya dpt memanjatkan Doa agar Perpustakaan ku dijauhi dari musibah.. pada Mu aku berserah Ya Allah.. Aku hanya mampu berdoa..itu saja yg mampu aku lakukan..


Ya Allah aku amat berharap agar keselamatan di cni lebih di pantau, aku juga amat mengharapkan agar ciri2 keselamatan dpt diperbaiki lagi pada masa akan dtg.. Moga pihak yg bertanggungjawab memberi penekanan terhadap baik pulih pintu dan gril ku ..supaya lebih baik dan mempunyai ciri2 keselamatan.. Ya Allah permudahkan lah segala urusan ku..

Adakala aku rindukan jawatan lamaku..supaya aku tak perlu memikirkan segala masalah dicni.. tapi bila aku fkir balik.. semua tempat punyai masalah tersendiri..jln terbaik aku mesti teruskan dgn semangat baru, perbaiki diri, jgn lemah..perlu kuat mengharugi cabaran..perlu cekal, perlu berdikari..dan selebihnyer aku serahkan semuanyer kpd Allah..


Terimakasih kpd teman2 yg memahami aku.. aku amat hargainyer.. tanpa kalian siapalah aku.. aku memang perlukan kalian di saat2 aku memerlukan..

No comments:

Post a Comment